Pre dve-tri godine niste ni mogli da zamislite da ulaznicu u D segment platite manje od 20.000 evra. Za taj novac proizvođači su nudili preslabe benzinske motore, jedva dovoljne da pomere teške limuzine, i skromnu serijsku opremu. Zato i ne čudi da su se kupci često odlučivali da novac potroše na dobro opremljene "kompakte" i da pri tome uštede nekoliko stotina evra. Međutim, ekonomska kriza je kao mačem prepolovila prodaju u srednjoj klasi i logičan potez za preživljavanje bilo je sniženje. Jedan od primera koji dobro pamti je bila cena druge generacije "tojote avensisa 2.0 D-4D" sa paketom "luna" iz 2008. koji je na odlasku sa velike scene koštao 27.600 evra. Njegov naslednik, predstavljen 2009. godine, sa istim motorom i opremom danas košta 22.990 evra. Razlika, priznaćete, nije mala. Kupcima u Srbiji novi "avensis" se nudi za početnih 17.990 evra koliko košta testirani model sa 1,6-litarskim benzincem i opremom "tera"...
Pre dve-tri godine niste ni mogli da zamislite da ulaznicu u D segment platite manje od 20.000 evra.
Za taj novac proizvođači su nudili preslabe benzinske motore, jedva dovoljne da pomere teške limuzine, i skromnu serijsku opremu. Zato i ne čudi da su se kupci često odlučivali da novac potroše na dobro opremljene "kompakte" i da pri tome uštede nekoliko stotina evra.
Međutim, ekonomska kriza je kao mačem prepolovila prodaju u srednjoj klasi i logičan potez za preživljavanje bilo je sniženje. Jedan od primera koji dobro pamti je bila cena druge generacije "tojote avensisa 2.0 D-4D" sa paketom "luna" iz 2008. koji je na odlasku sa velike scene koštao 27.600 evra. Njegov naslednik, predstavljen 2009. godine, sa istim motorom i opremom danas košta 22.990 evra. Razlika, priznaćete, nije mala.
Kupcima u Srbiji novi "avensis" se nudi za početnih 17.990 evra koliko košta testirani model sa 1,6-litarskim benzincem i opremom "tera". Prvi utisak je da se radi o limuzini koja može da zadovolji 90 odsto potreba prosečne porodice. U preostalih 10 odsto nalaze se imućniji kupci, željni zabave, kojima benzinac sa 132 KS ne može da zadovolji sportski apetit. "Tojota" je za njih pripremila "avensis 2.2 D-CAT" sa 177 KS i, što je važnije, 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Naravno, snaga i brzina povlače i dodatnih 10.000 evra ulaganja.
Snažniji za 22 KS
Da se ipak vratimo benzincu "valvematic" generacije koji je od prethodnika s oznakom VVT-i snažniji za 22 KS, dok je emisija štetnih gasova smanjena za 15 odsto na prihvatljivih 152 grama po kilometru. Kao i svaki klasičan benzinski agregat iz japanske kuhinje, i 1.6 "valvematik" voli visoke obrtaje pri kojima postaje zabavan za vožnju. Da budem jasniji, ako želite performanse, potrebno je da ga držite preko 3.500 obrtaja u minutu. Sve ispod toga ide samo na račun vozača željnih ekonomične, ekološki čiste i mirne vožnje. Mirnijem temperamentu prilagođen je i šestostepeni ručni menjač, preciznog, ali i nešto dužeg hoda. "Avensis 1.6 valvematik" do 100 kilometara na sat ubrzava za solidnih 10,4 sekunde, dok je maksimalna brzina 200 km/h.
Dinamičan dizajn
Dizajn novog "avensisa" podseća na "Leksusovu" IS seriju s naglaskom na dinamičnost. Prednji deo je urađen za nijansu agresivnije od zadnjeg koji umerenijim i klasičnim dizajnom podseća da se ipak radi o porodičnoj limuzini.
Kabina je prostrana, sa dovoljno mesta na zadnjoj klupi za troje odraslih putnika. Najveći luksuz naravno uživa vozač, čije je "radno mesto" prilagođeno dugačkim, višesatnim vožnjama. Ne smem da zaboravim da pomenem da je zvučna izolacija fantastična. Upravljač se podešava i po visini i dubini, a "Tojota" je za novi "avensis" koristila kvalitetnije materijale. Manje zamerke idu na račun prekratke sedeće površine na prednjim sedištima, dok će viši putnici u drugom redu imati problema s opadajućom linijom krova, zbog čega moraju da čuvaju glavu prilikom izlaska. Zapremina prtljažnika je za D segment zadovoljavajućih 510 litara. Vrata prtljažnika se visoko podižu, što olakšava unošenje prtljaga. Međutim, opruga je veoma jako zategnuta i vrata se brzo otvaraju.
Bogata osnovna oprema
Paket "tera", pored ostalog, kupce će obradovati ručnim klima-uređajem, vazdušnim jastucima sa dva stepena delovanja, bočnim vazdušnim jastucima i vazdušnim zavesama (napred i pozadi), vazdušnim jastukom za kolena vozača, sistemom upozorenja pri naglom kočenju, CD/MP3 uređaj sa šest zvučnika, podizačima prednjih prozora, pneumaticima 205/60 R16 (čelični naplaci)... Doplata za elektronski sistem kontrole stabilnosti (VSC) je 650 evra. U ponudi su i snažniji benzinci, 1.8 sa 147 i 2.0 sa 152 KS, kao i tri dizelaša, dvolitarski D-4D sa 126 KS, 2.2 D-4D sa 150 KS i 2.2 D-CAT sa 177 KS.